انجین آرتز – هدرز انجین آرتز

به سمت عقب خودرو میرویم و شاهد چراغهای کریستالی سایز بزرگ هستیم که متعلق به نمونههای مدل 84 این اتاق میباشد و به سختی به همراه چراغهای جلو از کشور آلمان خریداری و ارسال شده است. در نمای جلو از چراغهای کریستالی استفاده شده و کمی پایینتر، از یک لیپ سپر کوتاه استفاده شده که نمای خودرو را بزرگ و پایینتر نشان میدهد. این همان کیتی است که اکنون برای سایر وسایل نقلیه مجهز به پیشرانه هلکت (Hellcat) مورد استفاده قرار میگیرد.کیت ارتقای هنسی شامل سیستم سوپرشارژر جدید ۲/۶۵ لیتری، مبدلهای کاتالیزوری جریان بالا و سوپاپ میانگذر سوپرشارژر، تنظیم دریچه گاز، ارتقای انژکتورهای سوخت و پولی، کالیبراسیون HPE، سیستم جریان بالای تقویت مکش هوا و چند تغییر دیگر است که پیشرانه را به قدرت ۱۰۱۲ اسب بخار در ۶۵۰۰ دوربردقیقه و گشتاور ۱۳۱۴ نیوتنمتر در ۴۲۰۰ دور بر دقیقه میرساند.

هدرز كابرس 96 بعد از جلوی داشبورد اولین چیزی که بسیار نمایان است یک صفحه نمایشگر دور موتور است که در قسمت چپ و بالای داشبورد نصب شده و همگان با دیدن این صحنه متوجه میشوند که این خودرو یک گلف معمولی نیست. طراحی خاص و سطح صیقلی هدرزها که معمولا از جنس فلزاتی چون فولاد، استیل و آلیاژهای بسیار گران قیمت ساخته میشوند به خروج سریع و پر فشار گازهای سوخته شده حاصل از احتراق یاری می رساند و به تنهایی در حدود ۵ تا ۱۰ درصد به قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه خودروهای معمولی می افزاید. به سراغ بخش اصلی خودرو یعنی پیشرانه آن میرویم. موتور خودرو در ابتدا مشکل فنی داشته و به دست مالک به طور کل تعویض شده و همان موتور استاندارد خود مزدا 323 را جایگزین موتور معیوب قبلی کرده با این تفاوت که موتور مربوط به نسل و مدل تیپ 4 بوده که از لحاظ حجم و اینترنال تفاوتی با نمونههای دیگر موجود در بازار ایران ندارد و فقط با توجه به این که مدلهای تیپ 4 دارای گیربکس اتوماتیک هستند، میللنگ و تعدادی از قطعات به دلیل تیپ 4 بودن با نمونه تیپ 3 تعویض شده است.

نکته بعدی غربیلک فرمان SPORT LINE است که از جمله فرمانهای خوش دست بوده و مورد توجه افرادی است که یک فرمان اسپرت میخواهند. سری به داخل اتاق خودرو میزنیم و تعدادی آمپر و نشانگر میبینیم که یکی نشانگر سنسور وایدبند است که نسبت مخلوط سوخت و هوا را تنظیم و اعداد مربوطه را به راننده نشان میدهد. همان طور که می دانید، سوخت و هوا در موتور خودرو مخلوط شده و انرژی حاصل از سوختن توسط قطعات مکانیکی مانند پیستون ها، میله های اتصال، کلاچ، گیربکس و درایو شفت ها منتقل می شود. قیمت قطعات و لوازم یدکی پراید.

هدرز نیسان پاترول پیستونها و بقیه لوازم اینترنال به صورت استاندارد بوده و تغییری در آن صورت گرفته نشده است. در واقع اتومبیل شما با بهرهگیری از یک هدرز تخصصی، قادر خواهد بود در زمان تزریق سوخت هوای بیشتری را دریافت کند و همین امر باعث افزایش سرعت و حجم احتراق در موتور اتومبیل خواهد شد. به دلیل اینکه این موتور سیکلت ورزشی است و مالک آن از اعضای فدراسیون موتورسواری می باشد ما این آزمایش را در پیست کارتینگ آزادی انجام دادیم و این پیست به دلیل مسافت کمش جای شتاب گیری ندارد و فقط برای دنده 1 و 2 مناسب است و این موتور مجهز به چرخ دنده بزرگتر و زنجیر رنتال می باشد و به همین دلیل از شتاب بالاتری برخوردار و دنده ها زود پر می شود و این پیست برای شتاب گیری با این موتور سیکلت اصلا مناسب نمی باشد، ولی به دلیل وجود پیچ های زیادی که در مسیر دارد برای آزمایش هندلینگ بسیار مناسب می باشد.

این بار در بخش خودروهای تیونینگ به سراغ یک مهمان آلمانی مسن رفتهایم که برعکس سنش بسیار چالاک و تند و تیز است. این دو هم از نظر جنسی و هم از نظر ساختاری تفاوت بسیار زیادی را دارد. همانطور که میبینید ، داخل رزوناتور ، لوله ای توری مانند و سوراخ دار وجود دارد و اطراف این لوله را با الیاف نسوز پر کرده اند ولی ممکن است داخل رزوناتور را به جای یک لوله سوراخدار ساده به شکلی پیچیده تر و بهینه تر نیز طراحی کنند. در حاله حاضر این مجموعه دارای بیش از هشت بخش مجزا و حرفه ای میباشد؛ که با بهره گیری از جدیدترین متد ژاپنی و اروپایی و آمریکا اقدام به کارآمد کردن و امن تر کردن اتومبیل دودیفرانسیل مینماید.

قیمت هدرز پراید
اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد هدرز پراید لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید